Kedves Lujza!

Biztos jártál már úgy, hogy rosszul jártál. Úgy érezted, hogy hátba szúrt egy kolléga, egy barát vagy családtag. Azt gondoltad, jó üzletet kötsz, de a termék nem úgy nézett ki, ahogy a képen láttad, majd elérhetetlen volt az ügyfélszolgálat.

Mikor utólag végig gondoltad a sztorit, hamar megtaláltad azt a pontot, amikor érezted, hogy valami nem stimmel. De valamiért nem hallgattál arra a bizonyos hangra, annyira akartad, hogy sikerüljön. Oda akartál tartozni, nem akartál kudarcot vallani, szeretsz mindenkivel jóban lenni, és micsoda mázli, hogy féláron megtaláltad azt a cuccot.

Miért futunk bele az ilyen helyzetekbe újra és újra? Van rá esély, hogy ha nem gondolod végig, hol volt az a pont, amikor ha másképp cselekszel, megúszod ezt az egészet, akkor újra és újra megtörténik. Persze utólag könnyű okosnak lenni. Ha nem vagy gyorsan tüzelő puska Lujza, és nem tudsz azonnal hangot adni a kétségeidnek, akkor tanuld meg azt a mondatot, hogy „Még átgondolom”, vagy azt, hogy „Kérek egy kis időt”.

Az a cucc másnap is ott lesz a weboldalon, a munkahely pedig, ha tényleg ügyel az alkalmazottakra, akkor még értékelni is fogja, hogy megfontoltan döntesz. És akkor a helyzettől kicsit eltávolodva lesz időd átgondolni, hogy neked valóban mi és hogyan lenne jó.

Lehet, hogy abban a helyzetben egy kicsit kellemetlen kimondani ezeket a szavakat, de biztosan sokkal kevésbé, mint az, ha megtépázva távozol, és csalódsz valamiben, amiről tulajdonképpen már tudtad az elején, hogy nem lesz jó vége.

Fel a fejjel, Lujza!

B.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hogy ki az a Lujza?