Kedves Lujza!
Van, hogy egy kliens sehogy sem érti,
mi a túrót kérdezgetem a családjáról, amikor ő a munkahelyi konfliktusára
szeretne megoldást. Nem akadt meg a lemez, esküszöm, hogy okkal teszem.
Én komolyan megértem, hogy főnökök
és kollégák esztelenül tudnak viselkedni, mintha csak azért kelnének fel
reggel, hogy bosszantsák szegény klienseket. Azon túl, hogy néha én is
elképedek, miket képesek tenni emberek, azért arra mindenképp érdemes kitérni, hogy
milyen érzéseket vált ki az adott viselkedés. Ha gyakran érzi ugyanazt az
ember, ismerős-e valahonnan, van-e olyan személy, aki mellett hasonlókat élt
meg.
Na, ugye, hogy hamar meg is
érkeztünk. Gyorsabban, mintha a fejünk és a szívünk közti távolságot akartuk
volna legyőzni. Most épp azon gondolkozom, hogy a túlfűtött érzelmektől
nehezebb eljutni a racionális gondolkodásig, vagy a túlzottan racionálisan
gondolkodásból az érzelmekig. Egyik se egyszerű, viszont mindkét szereplő
fontos. Te melyik véglet felé húzol, Lujza?
Tehát, hogy visszakanyarodjak,
érdemes ellenőrizni, hogy amikor az a bizonyos kolléga azt műveli, bekapcsolja-e
egyúttal az időgépet, ami miatt pár évtizeddel korábban találjuk magunkat. Nem
biztos, hogy így van, de sanszos. Az nem árthat, ha megkérdezem. Ha nem, hát
nem és máshogy folytatjuk. De ha igen, akkor hidd el a kliens önként
bekapcsolja az időgépet, még akkor is, ha erős turbulencia várható.
Holnap telefon?
B.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése