Kedves Lujza!

Ne aggódj, nem vagy skizó, ha különféle hangok beszélgetnek benned. Kedvenceim a kritikus, a harmóniafüggő, a katasztrófaturista, a hajcsár, meg az elkerülő. Tovább is van, mondjam még? A magányos farkas, az áspis kígyó, a hízelgő macska, a szabad madár, meg a hal a vízben. A végtelenségig tudom fokozni, mert ott van még a duhaj, meg az óvatos duhaj, satöbbi, mindegyik külön dráma.

És gondolj csak bele: ezek kombinációja egyedi, mint az ujjlenyomat. Mindegyik hosszasan tudja tolni a maga kis monológját, ragadnak, tapadnak, nem szállnak le az emberről ezek a vérszívók. Amúgy nem volna baj, hogy mondják, csak akkor, amikor nem várják meg a végszót, vagy ami még rosszabb, rossz darabban tűnnek fel, az nem hiányzik senkinek. Mert például a kritikusnak nem akkor kellene sztoriban lennie, amikor épp elszúrtál valamit, mert nem szép dolog a földön fekvőbe még egyet belerúgni. Ez a szereplő például képes önmagát is ostorozni azzal, hogy már megint minek ostorozod magad.

Pedig, ha akkor lépne fel, amikor a szöveget tanulod és magadra akarod formálni, akkor jó hasznát tudnád venni a kritikusnak. Csak akkor éppen a hajcsár van porondon, és annyira siettet, hogy hibát hibára halmozol. Ahelyett, hogy a rendező elrendelne egy rövid szünetet, inkább jön az elkerülő és tovább sétál, mint akinek nem osztottak szerepet. Viszont a harmóniafüggő nem engedheti meg, hogy ne érjen oda időben, ezért újra elkezdődik a próba, persze késésben. És bumm, berobban a katasztrófaturista és akkorra fejben már meg is bukott a darab.

Mi legyen ebből? Tragédia, vagy komédia? Inkább rád bízom, Lujza. Találós kérdés: ha választani kellene egy rendezőt, aki elbír az összes szereplővel, ki lenne az?

Jó szórakozást Lujza!

B.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hogy ki az a Lujza?